Projecten en concepten

Scholenmeter

Case
De Scholenmeter is een handig hulpmiddel bij oriëntatie voor leerlingen die een schoolkeuze voor een middelbare school gaan maken.
Oplossing
Het is gemaakt door leerlingen en geeft letterlijk op een meter echt papier allerlei punten waar je op moet letten als je een open dag bezoekt. Handig in voorbereiding en tijdens de open dag, want je kunt drie scholen vergelijken.

Alkwin Kollege: Leren doe je overal, altijd en van iedereen

Case
Een school in de etalage zetten die het eigenlijk al heel goed doet. Dat was de uitdaging bij het Alkwin Kollege in Uithoorn. Het management van de school heeft een professionele kijk op leren en wil dat graag overbrengen op de doelgroep.
Oplossing
Meer leren door slimmer leren is de boodschap van de school. En leer je meer en slimmer dan heb je tijd over voor leuke dingen en bijbaantjes. De campagneslogan luidt: Leren door je overal, altijd en van iedereen. Beelden in zowel off-line als online campagne laten studenten zien in verschillende leersituaties binnen-en buiten de school.

Van Maerlant: Opvallend positioneren

Case
Het van Maerlantlyceum wil op een opvallende manier onder de aandacht komen bij nieuwe leerlingen. Een folder werkt niet meer, dus werd het tijd voor iets anders.
Oplossing
Op een van de bedrijfsgebouwen in de omgeving van de school is ruimte gemaakt om het van Maerlantlyceum ‘even te laten knallen’. Je kunt er niet omheen: Bij van Maerlantlyceum denken ze aan de wereld van morgen.

Make-over Alkwin Kollege

Case
Het Alkwin Kollege mag wel wat sfeervoller vinden leerlingen. Een tendens die bij meerdere scholen waarneembaar is. Alkwin heeft het team van Award gevraagd een make-over te maken voor het schoolgebouw, binnenplaats en aula.
Oplossing
Het social design team van Award Communications heeft een inspiratieboek opgeleverd met oude-en nieuwe situaties. Door het gebruik van bomen en planten, sfeervolle verlichting en meubels krijgt het gebouw de uitstraling van een huiskamer.

Merletcollege: Enjoy the club

Case
Een school met meerdere gebouwen, op meerdere plaatsen en met allerlei soorten onderwijs. Hoe creëer je eenheid in verscheidenheid en betrek je leerlingen, ouders en docenten?
Oplossing
Enjoy the Club is de nieuwe slogan van het Merletcollege. Samen zijn we één team en dat willen we ook uitstralen. En dat leren ook leuk kan zijn bewijst het Merlet. Niet alleen in woorden maar ook in daden. Het gloednieuwe schoolgebouw is innovatief en tegelijkertijd sfeervol.

Make-over Moller Lyceum

Case
Een monumentaal pand geeft sfeer, maar voelt vaak ook wat stoffig en oud aan. Daar moest verandering in komen vond de directie. En besloten werd om een korte en lange termijn visie op in-en exterieur toe te passen.
Oplossing
Het social design team leverde een op maat gemaakte oplossing waarbij met eenvoudige middelen snel een goed resultaat geboekt werd. Kleurgebruik, planten en vrolijke decoraties maakten het verschil op de open dag.
Case
Het Moller Lyceum in Bergen op Zoom kent iedereen eigenlijk wel. Maar niet alle leerlingen kiezen automatisch voor deze school. Er is veel concurrentie en het Moller Lyceum wil graag een onderscheidend beeld naar buiten brengen.
Oplossing
Met een opvallende campagne wordt een start gemaakt aan een nieuwe boodschap namelijk: Wereldburgerschap en voorsprong krijgen door je vaardigheden goed te benutten. Met veel aandacht voor robotisering en automatisering, maar ook geluk, welzijn en een goed inkomen voor later.