Projecten en concepten

Scholenmagazine voor Het Hooghuis

Case
Het Hooghuis in Oss heeft Award Communications gevraagd om een magazine te ontwikkelen voor ouders, leerlingen en betrokkenen. De wens is om een informatief, maar ook kleurrijk en speels uiterlijk te creëren. Het magazine dient tevens de uitstraling te hebben van een marktleider.
Oplossing
Het Hooghuis Magazine is en kleurrijk magazine van 56 pagina's met vooral veel aandacht voor de prestatie van alle deelnemende scholen. De inhoud en vorm is mede tot stand gekomen met bijdragen van ouders, leerlingen en medewerkers. IMG_7254

Teletijdmachine van Het Stedelijk Lyceum

Case
Tijdens de open dagen van Het Stedelijk Lyceum in Enschede schitterde letterlijk en figuurlijk een echte tele tijdmachine. De tijdmachine is gemaakt door Award Communications als communicatiemiddel om het thema: Later begint vandaag' kracht bij te zetten. Het vehikel is ingezet tijdens open dagen en bij basisscholen om de aandacht te vestigen op de skills van morgen. Vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven namen plaats in de teletijdmachine en spaken ouders en kinderen toe. Het creatieve object trok veel aandacht van bezoekers, maar ook van de pers.
Oplossing
De teletijdmachine is vaak onderweg van de ene basisschool naar de andere. Een mooie blikvanger. En de leerlingen van Het Stedelijk in Enschede deelde trots informatie uit over hun school van de toekomst. IMG_7156_0

Overijssel

Case
Marktonderzoek toonde aan dat de Provincie Overijssel geen sterk profiel heeft als toeristische provincie. Toeristen ontbrak het aan motivatie om de provincie en haar verschillende regio’s voor een of meerdere dagen te bezoeken. Aan Award Communications de opdracht om Overijssel te herpositioneren en een krachtige mediacampagne te ontwikkelen.
Oplossing
In het creatief concept hebben we de belofte gelegd dat je niet ver hoeft te reizen om bijzondere dingen te ervaren. Door gebruik te maken van een sterke personality (Ilse de Lange) is een hipper en ondeugender beeld van de provincie geschapen. Met het thema: “Alles al gezien….? Moet je Overijssel eens proberen” is een eigentijds beeld neergezet dat aanspreekt bij nieuwe doelgroepen. We hebben gebruik gemaakt van o.a. radiocommercials, stationsaffiches, advertenties, gratis CD bij bezoek aan toeristische bedrijven in Overijssel, het (door ons ontwikkelde) Hanzenbordspel en een gesponsord Tv-programma.

Medewerkers Nuovo scholen letterlijk verbonden

Case
De vraag aan Award Communications was: hoe krijgen we met acht deelnemende scholen het gevoel van verbinding en betrokkenheid?
Oplossing
Tijdens de medewerkers bijeenkomst in januari zorgden 300 bollen wol letterlijk voor verbinding met de vele honderden medewerkers. Het was een vrolijk en kleurrijk geheel en iedereen probeerde zoveel mogelijk bollen wol naar en collega te gooien. Award Communications leverde ook een dagvoorzitter die de taak had om 56 stellingen en meningen te toetsen. Daarvoor had iedere gast een stemkastje ontvangen en kon daardoor letterlijk zijn stem laten gelden. De onderwerpen waren zowel praktisch als algemeen beschouwend van aard. Na afloop was er natuurlijk het gebruikelijke hapje en drankje, maar ook de uitnodiging om per lokatie invulling te geven aan de opbrengsten van de dag. IMG_7033

Veel luwe

Case
Het Veluws Bureau voor Toerisme stelde ons de vraag hoe bedrijven in de regio zich gezamenlijk kunnen profileren en versterken.
Oplossing
Voor alle deelnemende bedrijven heeft Award Communications een eigen promotielijn en verpakkingslijn ontwikkeld die thematisch verbindt en helpt de verkoop van producten te verkopen. ‘Veel Luwe’ is een bedenksel van ons team en is inmiddels ingeburgerd als begrip dat staat voor meer tijd, meer aandacht en meer smaak. veelluwe

Concept tuin

Case
Een tuinarchitect is gewend om grote tuinen te ontwerpen voor mensen met een goed gevulde portemonnee. Door de economische crisis haakten steeds meer klanten af. De vraag naar nieuwe klantengroepen neemt toe. Hoe die te bereiken?
Oplossing
Mensen willen graag snel een volgroeide tuin en hebben steeds minder geld over voor de inrichting. Award Communications bedacht De Concepttuin. De Concepttuin is een abonnement waarmee je drie keer per jaar verrast wordt met een tuinmetamorfose. vlinders