Projecten en concepten

Het Hooghuis Oss

Case
Het Hooghuis in Oss is de grootste onderwijsaanbieder in de regio Oss. Award Communications kreeg de opdracht om de onderlinge samenhang tussen de scholen te bestendigen en het beeld van een marktleider te ontwikkelen.
Oplossing
Voor Het Hooghuis creëerde ons team een jongerenmerk dat aanspreekt bij de doelgroep. Gebruik makend van offline- en online media werd het beeld opgeroepen van een moderne, brede school waar het plezierig studeren is. Voor de afzonderlijke vestigingen ontwikkelde Award Communications aparte wervingscampagnes, waarvan een aantal werd bekroond met creativiteitsprijzen. Hooghuis_0

Koeklook voor bureau Koek

Case
Bureau Koek is een gevestigde naam in ’s-Hertogenbosch als het om architectuur gaat. Door de crisis bleven opdrachten uit of waren kleinere budgetten beschikbaar voor de uitvoering. Aan Award Communications de vraag hoe het tij te keren.
Oplossing
Wij bedacht de ‘Koeklook’. Een soort quick scan waarmee de opdrachtgever voor een laag bedrag toch een goed idee krijgt hoe zijn woning of bedrijfspand er straks uit kan komen te zien. Na de Koeklook volgt er een serieuze en uitgewerkte tekening met allerlei details en invullingen. De Koeklook bleek laagdrempelig en voor veel eigenaren een gemakkelijke stap om te gaan (ver)bouwen. Wij hebben ook een advertentie ontwikkeld om de Koeklook een eigentijdse uitstraling te geven.

Gymnasium Beekvliet Sint Michielsgestel

Case
Gymnasium Beekvliet kampt met een teruglopend aantal leerlingen en wil dat graag een halt toeroepen.
Oplossing
Beekvliet is een van de beste Gymnasia in Nederland en levert studenten af die op belangrijke posities bij bedrijven en instellingen aan de slag gaan. Met de campagne ‘Beekvliet brengt je ver’ zet het gymnasium een onderscheidende claim in de markt bij studenten en ouders die gevoelig zijn voor het rendement van een opleiding. De campagne is ondersteund door een geheel vernieuwde website.

Noordik Almelo

Case
Het Noordik College in Almelo zag het leerlingenaantal teruglopen omdat het imago van de school niet meer aansprak bij de jeugd van Almelo.
Oplossing
Door inzet van I-Factory en I-Move hebben wij verbeteringen weten door te voeren in de manier waarop het onderwijs werd aangeboden. Het Noordik kreeg een nieuw imago door de campagne ‘Ik Noordik’. We maakten hiervoor gebruik van busreclame, muppies, advertenties, deurhangers, beurswanden, spellen, website en social media. Ook zetten we een aantal van deze en andere middelen in voor informatieavonden en open dagen.

Opening Rabobank

Case
In ’s-Hertogenbosch opende de Rabobank een nieuw kantoor met een opvallend dienstverleningsconcept. Het kantoor is gevestigd in de Bossche binnenstad en daardoor niet al te gemakkelijk voor klanten bereikbaar. Bovendien loopt bankbezoek gemiddeld terug. Award Communications kreeg dan ook het verzoek een actie te ontwikkelen waardoor zo veel mogelijk klanten de nieuwe locatie bezoeken.
Oplossing
In samenwerking met De Bossche Omroep is een lezersactie gestart rond het thema Jheronimus Bosch. In de hal van het nieuwe kantoor is een tijdelijke expositie van Jheronimus Bosch sculpturen ingericht. Lezers konden met een bon uit de krant een gratis kalender ophalen bij de bank. In enkele dagen hebben 600 lezers de bank bezocht.