DIT DOEN WIJ

  • Positioneren en profileren

Positioneren is keuzes maken. Dit doen we samen met onze opdrachtgevers. We kijken naar de identiteit van de organisatie, de ontwikkelingen in het vakgebied en de concurrentie. Alles in relatie tot relevantie, onderscheidendheid en geloofwaardigheid van de  (toekomstige) belofte van de organisatie. Met andere woorden; is wat je belooft ook interessant voor je doelgroep? Is het antwoord nee, dan zoeken we naar een uniek aanbod en gaan dat goed in de etalage zetten.

 

  • Creative Engineering

Wat ons anders maakt dan anderen is het vermogen om zelf met concrete oplossingen en ideeën te komen waarmee een beweging in gang gezet wordt. We bedenken haalbare en betaalbare antwoorden die uniek zijn en passend bij de organisatie. Tijdens het hele proces blijft het team van Award Communications de organisatie voorzien van creatieve invullingen om het uiteindelijke doel te behalen. Geen ‘one-shot’ en vooral geen standaard-oplossingen die je ook zelf wel had kunnen bedenken, maar wel maatwerk van een creatief team.

 

  • Interne campagne

Als er een beroep op ons wordt gedaan, is er meestal een intern probleem dat om ‘out of the box’ denken vraagt. Het spreekt voor zich dat een oplossing moet passen bij de interne organisatie. We hebben tal van interne begeleidingsprogramma’s, zoals; ‘Company Learning’, ‘Alphabet’ en ‘Get to know me’, die medewerkers meenemen in het anders denken. Lichte, toegankelijke programma’s die efficiënt en op basis van deelnamemogelijkheid ingezet kunnen worden. Onze trendwatchers zorgen voor een constante stroom van innovatieve ontwikkelingen, ‘good to know’ zaken en handige voorbeelden van branchegenoten.

Award Communications in opdracht van KOE (Katholiek Onderwijs Enschede)

presentatie Myrthe Meurders

  • Externe campagne

Met onze creatieve campagnes zijn we al vaak in de prijzen gevallen. Vakjury’s beoordelen de campagnes als origineel, creatief en effectief. Onze opdrachtgevers zien dat terug in de resultaten die zij behalen of in het succesvol realiseren van de resultaten die zij voor ogen hebben.

Vrijwel alle campagnes dragen in belangrijke mate bij aan het succes van de gekozen strategie. Een belangrijk kenmerk van de campagnes is dat we dicht bij de organisatie blijven, zodat het past als een jas. Met mooie fotografie met eigen studenten bijvoorbeeld.

Voorbeelden van campagnes

Award Communications in opdracht van OSB 

Award Communications in opdracht van Moller-Juvenaat

  • Social media campagne

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het media-landschap. Het medium levert een enorme bijdrage aan bereik en effectiviteit van campagnes. Award Communications stuurt met eigen teams de socials aan en geeft inhoud en vorm aan voor optimale effectiviteit. Regelmatig maken we gebruik van een professionele host en studio-omgeving om een school ook digitaal te presenteren.

  • Social design

Huisvesting blijkt vaak van groot belang te zijn bij beeldvorming en waardering. Vooral bij scholen is er op dit gebied veel te winnen. Uit o.a. de studenten ‘WhatsApp Safari’s’ zien we dat inrichting, functionaliteit en sfeer volgens de gebruiker nogal te wensen overlaten. Studenten gaan met onze trendwatchers op zoek naar het juiste perspectief voor de invulling van hun school.

Studenten weten maar al te goed plekken op school te benoemen die echt wel beter kunnen. Samen met ons Social Design Team brengen we de zogenaamde ‘black spots’ in beeld en komen met verrassende oplossingen. De oplossingen zijn te vinden in het aanbrengen van sfeer, gebruiksgemak, groen, passende verlichting en kleur, decoraties, meubilair, uitgekiende ICT-toepassing en een prettig leer-en leefklimaat met frisse lucht en een veilige omgeving. Onze opdrachtgevers zijn zeer enthousiast over onze aanpak die voor

zowel nieuwe- als bestaande gebouwen van toepassing is.

Voorbeelden van social design

Award Communications in opdracht van Moller-Juvenaat 

presentatie: Talisa Ong & Lieke Dols