Overijssel

Case

Marktonderzoek toonde aan dat de Provincie Overijssel geen sterk profiel heeft als toeristische provincie. Toeristen ontbrak het aan motivatie om de provincie en haar verschillende regio’s voor een of meerdere dagen te bezoeken. Aan Award Communications de opdracht om Overijssel te herpositioneren en een krachtige mediacampagne te ontwikkelen.

Oplossing

In het creatief concept hebben we de belofte gelegd dat je niet ver hoeft te reizen om bijzondere dingen te ervaren. Door gebruik te maken van een sterke personality (Ilse de Lange) is een hipper en ondeugender beeld van de provincie geschapen. Met het thema: “Alles al gezien….? Moet je Overijssel eens proberen” is een eigentijds beeld neergezet dat aanspreekt bij nieuwe doelgroepen. We hebben gebruik gemaakt van o.a. radiocommercials, stationsaffiches, advertenties, gratis CD bij bezoek aan toeristische bedrijven in Overijssel, het (door ons ontwikkelde) Hanzenbordspel en een gesponsord Tv-programma.

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.